tisdag 6 oktober 2009

Grey

Ju längre jag väntar med att uppdatera min blogg, ju mer panik får jag över att skriva ett inlägg. Vet att jag vill berätt om allting som händer här, och det händer alltid någonting, men ju längre jag väntar desto mer tid måste jag lägga på mitt inlägg, och jag har ju ingen så kallad fritid, så jag får helt enkelt inte ihop det. Ska försöka uppdatera mer, men skriva kortare inlägg. Försöka i alla fall.

Denna vecka har iaf UNLV swimteam "röd och grå vecka". Röd och grå är UNLVs färger (fast de alltid använder svart istället för grå) och laget har blivit delat i två. Röd mot Grå. Jag är grå. Vi kommer utföra och har utfört några tävlingar. Imorse hade vi en benserie tävling. 100ingar, och hela tiden sänks tiden, du ska försöka stanna kvar så länge som möjligt. Röd vann. Imorgon ska vi ha pullups tävling, göra så många pullups som möjligt. Efteråt ska tjejerna spela svenska fotboll mot varandra och killarna amerikansk. Så imorgon ska vi faktiskt ha lite kul istället för träning, fast det är ju egentligen som att träna, fast i enklare format. Tävlingen avslutas självklart med en riktig simtävlig på lördag, så då har jag min först simtävling, även fast det inte är någon riktig tävling.

Annars håller alla läxor på att äta upp mig just nu. Alla midterms kommer upp i veckorna och jag finner ingen slut på allt som måste göras. Siter mest och skrattar eftersom jag vet att jag inte klara allt så bra som jag vill klara det, så jag kan helt enkelt bara skratta åt situationen. Jag vill ju självklart ha A i alla mina klasser, men har jag kanske lite för höga förväntningar på mig själv igen? Det är väl inte likt mig?

Nåväl, nu ska jag cykla hem i mörkret och hör, kylan! Det har blivit mycket svalare här! På kvällarna är det riktigt kallt ute, säkert bara 15 grader. Så morgonträningarna som spenderas utomhus har blivit ännu mysigare. Löpningen har iof blivit underbar och jag flyger helt plötsligt fram. Men, cykeln var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar