torsdag 22 oktober 2009

Love is in the air

Har glömt berätta hur mycket aktiviteter det är på UNLV. Skolan fixar alltid fina aktiviteter i slutet av veckan, så som melonätartävling, slå sönder en bil så mycket du kan, neonparty, hoppborgar, fri sockervadd och glass. Hur som helst, cyklade precis hem från min sena franska klass. Precis utanför mitt dorm står ett gäng killar i vit skjorta och sjunger gospel och ger ut röda rosor. Bara för att säga välkommen hem sådär.

Mina senaste 24 timmar har varit annorlunda. Igår kväll sitter jag och suckar över min hög med läxor. Av okänd anledning börjar jag och Krista prata om baddräkter. Hela konversationen slutar med att Krista ålar sig in i min lazer och jag i min fastskin, och sen spenderar vi resten av kvällen i mina dräkter. Eftersom båda dräkterna har blivit olagliga så är det ungefär det de duger till nu för tiden. Vi lyckades få till en hel del skratt och gråt i alla fall. Och läxorna glömde jag bort.
Dagens morgonträning var lång och hård, har dessutom problem med mitt knä just nu så det gjorde mest bara ont att simma så långt. Vi blev dock belönade på eftermiddagen, vi slapp simningen helst och hållet, vi behövde endast göra landträning. Landträningen bestod av att springa en lång runda till en galleria och köpa glass. Det var uppskattat.
Men, det som helt och hållet gjorde min dag idag var när jag cyklade hem från min klass under dagen. Slår en blick upp mot himlen under färden hem och får syn på något så himla fint. Ett N, ett hjärta och ett P. N <3 P. Tänkte att jag så himla gärna ville ta en bild, men molnen han suddas ut inna jag ens var halvvägs hem. Men tänk, det skrevs ett nytt N<3 P lite senare igen, så då tog jag denna;


Inte för att man direkt längre ser var det står, men ni kan i alla fall föreställa er. Det var fint.
Såhär såg Krista ut igår också:


1 kommentar:

  1. Syster yster! Internetlös som jag är så hörs vi ju aldrig. Men får info om hur du har det genom mor och far. Hört att det varit lite kämpigt, men bit ihop. Om någon kan klara det så är det du. och kom ihåg att du inte behöver vara bäst. Tänk på hur jäkla mycket lättare amerikanarna har i skolan jämfört med dig, det är ju förfan deras hemland. Längtar tills du kommer hem i jul! Kvalitetshäng och svensk shopping! Plättlätt!

    SvaraRadera