söndag 29 november 2009

epic

Så sitter man inne i studyhall igen, i mörka Las Vegas. San Diego/Carlsbad var amazing!! Jag kunde inte ha önskat mig en bättre weekend.
Jag och Krista landade i San Diego på onsdagseftermiddagen, vädret var helt otroligt! Vi landade lagom till solnedgången över San Diegos marina och allting kändes helt perfekt. Kristas mamma mötte upp oss och gav oss blomkransar runt halsen och körde oss sedan till Carlsbad. Jag satt och stirrade ut genom fönstret med vidöppen mun och njöt hela vägen dit. Södra Califronien är som ett paradis. Krisats hus var världens mysigaste med havstema för hela slanten. På kvällen kom Kristas vänner över och pratade om deras äventyr i college, vilket innehöll en hel del "röka på" och alkohol, någonting som jag inte direkt märker av på UNLV. Självklart var alla hennes killkompsar sexiga, solbrända surfare...
Vi gick upp extra tidigt torsdagsmrgonen så vi kunde ha tid för surfing. Kristas pappa och bror har båda två varit professionella surfare så de gav mig en snabb lektion i "what to do and not to do". Dagen kunde inte vara mer perfekt, det var inte en moln på himlen och värmen var helt perfekt. Surfa var självklart bland det häftigaste jag gjort och när jag väl börjat kunde jag inte sluta. Riktigt häftig känsla! Vågorna var inte överdrivet höga, så jag kände mig hemma på surfbrädan. Efter surfningen hann jag och Krista med lite bodysurfing, världsmästarinnan tyckte dock inte att vågorna var tillräckligt inbjudande, medan jag höll på och drunkna.
under eftermiddagen så firades thanksgiving hemma hos Kristas mormor som är världens sötaste. Jag åt tills jag höll på att spy, och sen åt jag lite mer. Måste säga att det nog var min bästa thanksgiving någonsin.

Nu måste jag dock lämna studyhall, får fortsätta berätta om våra äventyr senare.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar