söndag 13 september 2009

Camping at Lake Mead

Så, efter fredagens morgonträning åkte vi till Lake Mead där vi skulle campa över natten. Jag skulle antagligen kunna skriva en bok om allt som hände, men kan ju dra en snabb sammanfattning.
Direkt när vi kommer fram drar vi på oss våra badkläder eftersom hettan är olidlig. Någon får en jätte bra ide om att vi ska springa ner till Lake Mead, som snarare ser ut som ett hav. Så, vi sprang i ca 15 minuter istället för att gå och bada, det var roligt. När vi väl slutar springa har vi aktiviteter resten av dagen, vi lekte lekar som om vi alla var småbar igen, vilket passade mig perfekt. Vi hade tex massa tävlingar mitt ute på sjön på flytande studsmattor. Vi fick dock simma en hel del, efetrsom vi missade eftermiddasträningen. Vet inte riktigt om simning i öppet vatten är min grej.
Hur som helst, när kvällen kom grillade vi mat och byggde tält, som vi senare rev ner. När solen gick ner hade vi massa djupa konversationer fram till midnatt. Natten var annorlunda, med prärievargar, katter, skorpioner och spindlar med tio ben. Marken som var fylld med sten var inte så bekväm heller. Vi vaknade när solen gick upp, åt frukost, hade kramkalas och sen åkte vi hem.


Jag glömde min kamera, så jag snodde några bilder av Hilary.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar