onsdag 2 september 2009

Richie Palms takes over Daton North

Nu kan man säga att vardagen har kommit igång här på riktigt, fast egentligen inte. Vi har inte haft någon morgonträning än, de börjar inte förs än på tisdag nästa vecka.
Men skolan är igång, och träningen är fasiken igång med eller utan morgonträning. Skolan är okej, dock är det fortfarande svårt att hänga med under alla föreläsningar.
Träningen är...rolig...givande...och satans hård. Men vi har så otroligt kul tillsammans så jag kan helt klart leva med det, trots att jag har blivit en crybabie på tre träningar nu.
Träningen är som sagt tuff. Denna vecka tränar vi från kvart över ett till fem varje dag. 1 och 1/2 timme land, cykla till allmänhetens simhall eftersom våran renoveras, och sen två timmars simmning. Varannan dag lyfter vi vikter, varannan dag springer vi i mördarvärmen och har sedan bålstyrka, i mördarvärmen. Och landträningen går inte ens att jämföra med den vi brukar göra i Sverige. Jag har konstant träningsvärk överallt, tre dagar i rad har jag haft ryckningar/spasm i mina biceps på grund av att jag inte får i mig tillräckligt med vatten.
Under simpassen simmar vi taknikövningar i ca en timme och simmar sedan ben den andra timmen. Teknikövningar och teknikövningar, det är fortfarande sjuk jobbig simmning. Och bensparken ska vi inte ens tala om. Maxben, en timme i sträck. Gå i trappor dagen efter är en omöjlighet.
Idag hade vi dock ganska lugn träning. Vi gjorde massa test under styrkan. Simningen var också helt okej, fram till den sista halvtimmen då vi skulle göra massa 25 or fjärilskickar under vattnet. Att andas var inte okej, om någon andades skulle vi minsann göra om allting. Så jag kämpade som en dåre, trots att hela kropen skrek efter syre. Tre gånger hände det att någon andades. Jag vet inte hur många 25 or vi gjorde, men det hela sluta med att coach Ben fick dra upp mig på kanten. Tror jag fortfarande har syrebrist i kroppen.

Har dock haft en galet rolig kväll. Killen som bor i dörren rakt emot oss är Riche Palms. En otroligt udda och kort kille som alltid får mig och Krista att brista ut i skratt. Hur som helst så satt jag och Krista på vårat rum då vi plötsligt hör skrik ute i korridåren. Vi kliver ut, märker att skriken kommer från Richies rum. Inte endas skrik, utan någon slags syntmuik på högsta nivå. Jag tar mod till mig och knackar på. Dörren öppnas och där står Riche Palms och hans vän (de är antagligen tillsammans) och firar halloween! Oj vad jag skratta! Trots träningsvärken i magen. Jag tog kort på deras halloweenfirande, ni ska få se.

Imoron är sista dagen av skolveckan, som då är torsdagar här. Trevligt. Sen är det dessutom Labor Day på måndag så det blir fyra dagar ledigt från skolan. The Strip nästa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar