torsdag 24 september 2009

Kära mamma och pappa,

Med tanke på min finfina uppdatering här lär jag ha ca två läsare just nu, mamma och pappa. Förhoppningsvis i alla fall. Eftersom mina dagar är helt galet späckade med noll fritid, när man däckar i sängen vid tio tiden varje dag och sen måste gå upp tjugo över fem på morgnarna så är det ganska svårt att skriva blogg. Men jag uppdaterar väll när jag kan; som nu.
Så vad händer här? Just nu har vi "recruits" här. Mamma och pappa, ni vet nog inte vad det är så jag kan göra en snabb förklaring för er:
De som nu går sista året i high school och är intresserade av att börja simma och plugga här på UNLV spenderar torsdagskvällar fram till lördagsmorgnar här. Förra helgen hade vi tre recruits här, idag kommer 8 stycken. Vilket är jäklans många, 6 tjejer, två av dem är grymt snabba på fjärilssim, så jag känner konkurrensen redan nu. Fast självklart vore det super kul att träna med så snabba tjejer. Hur som helst, freshmens "hostar", tar alltså hand om recruits när tränarna inte gör det. De sover även i dormsen med oss. Dock har jag ingen recruits, eftersom jag mest behöver ta hand om mig själv just nu. Krista hostar dock, så vi har en tjej som sover hos oss inatt. På torsdagar tar vi med dem på bbq, jag har dock klass så jag får inte följa med...På kvällen går vi och badar jacuzzi och pratar.
Fredagar tränar vi mest hela dagen, men på kvällen åker vi alltid till The Strip, går till NY NY och åker bergochalbana (om man nu har råd att göra det varje vecka, och om man heter Emma så vågar man inte heller) Får se om jag vågar imorgon.... Sen går vi till Paris och äter crepes eller glass.
Jag känner mig iaf hur stolt som helst över att simma för The Rebels just nu när vi har så många snabba simmare som vill börja här, flera från Canada som har landsrekord som vill komma hit just nu. Sen vet jag inte hur ofta vi kommer ha recruits, men det kommer vara ganska många, så får se hur näst års freshmens ser ut!
Annars tränar jag, tränar, äter mat, pluggar, tränar igen, äter lite mer, pluggar, sover och drömmer om träning och sen till sist så tränar jag också. Jag känner mig ganska sliten just nu, bara två träningar kvar denna vecka, sen är det helg!
Och mamma och pappa, vi var och tog teampictures i tisdags, som senare laddas upp på hemsidan, så ni får spana efter dem. Annars så visar jag lite bilder nu:



Mamma och pappa, ni kommer säkert kunna konstatera två saker nu. 1. De mesta av dessa bilder är oseriösa, de jätte seriösa får ni se på hemsidan senare. 2. Mina lagkamrater är ovanligt snygga amerikaner.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar