onsdag 9 september 2009

Schh..

Just nu sitter jag på "studyhall", något som alla freshmens måste göra. Man sitter helt enkelt i en stort rum och MÅSTE plugga, man får absolut inte tex sitta och blogga... Men vi sitter nerkurade i ett hörn alla tjejer och fuskar lite. 8 timmar måste bockas av vid veckans slut när man är atlet, annars får man skäll, jag tycker dock hittills att det är givande eftersom man lika gärna kan passa på att verkligen plugga när man ändå nu blir tvingad (kanske kan man sitta och spana lite på baseball spelare, men det skulle aldrig jag göra...).
Igår var det ju Tisdag och Tisdagar är mina värsta dagar under veckan; går upp halv sex för morgonträning. Vi måste åka en bit till en annan simanläggning på morgnarna detta halvår pga renoveringen. Simmar från halv sju till halv nio. åker hem igen och äter enorm frukost (eftersom vi har syrapass på mornarna), drar vidare till mina två förmiddagsklasser, åker direkt till eftermiddagsträningen som håller på i 4 timmar. På tisdagar springer vi dessutom "campus loop" som tar 40 minuter, och värmen är fortfarande så jäkla påfrestande! Efter träningen åker jag vidare till min eftermiddagsklass, och sen direkt vidare till studyhall. Men vänta nu... när har jag lunch och middag? Jag har ingen lunch och middag! Helt sjukt, men jag får äta en sandwich påväg till träningen, och sen har mitt studentadvisor gett mig tillstånd att äta under studyhall, som man vanligtvis inte får göra. Så jag äter som en häst när jag väl har tid. Som tur är så har vi ingen morgon träning på onsdagar så då får jag vila ut efter dessa hemska tisdagar. Torsdagarna ser iof likadana ut, fast jag hinner äta en snabb middag innan studyhall.

Annars går träningen bra, även om den är sjukt hård så kommer den ge mig otroligt mycket, det vet jag redan nu.Vi kommer träna tio gånger i veckan, fem morgon träningar, fem eftermiddags träningar. 2 timmar på morgonen 3-4 timmar på efetrmiddag, hur många timmar i veckan blir det...? Som mest 30 timmar! Yeah!
Vi har också blivit indelade i våra grupper denna vecka. Vårt lag har en sprint grupp, en medeldistans grupp och en lång distand grupp. Kunio berättade för mig för ett tag sedan att jag skulle hamna i sprint gruppen, men av okänd anledning hamnade jag i medeldistansen där Ben är tränare. Det är jag dock glad över eftersom dom är galet många i Kunios grupp. Långdistansen har förövrigt Jim, som är huvudtränaren för UNLV swimming.
Ben kom fram till mig efter träningen idag och börja prata om att göra mig till 200y frisimsimmare, utöver min fjäril då. Jag är helt öppen för förslag så får se hur träningen blir framöver. Innan han gick gav han mig lite kärlek, om man nu kan säga så? Alla i laget pratar iaf om hur bra kille Ben är, och jag kan bara hålla med. Trots att han är hård när det behövs är han verkligen "a good guy" och jag uppskattar verkligen allt han gör för laget och för mig, han stöttar alla till 100%.

Imorgon är sista dagen i skolan, sen på fredag har vi endast morgon träningen sen ska vi åka ivåg till en annan sjö och campa. Det ser jag fram emot! På lördagkvällen vill Krista gå till Hard Rock Cafe och se Santana, jag är iof inget fan så får se hur det blir med det.

Sen kan jag berätta för min kära familj att jag saknar er, men jag har faktiskt ingen hemlängtan än....

1 kommentar:

  1. mmm ben gav dig lite kärlek? haha!

    hoppas du har det jättebra min solstråle

    SvaraRadera