måndag 7 september 2009

Shine like Vegas

Ja, nu har snart fyra dagar av ledighet gått. Vi fick två dagar ledigt från träningen, så träningen idag kommer antagligen vara mördande.
Fredagen bestod mest utav träning. Vi hade vår första morgonträning, då vi gjorde massa 25or under vattnet, igen. Det var en jätte bra start på morgonen med lite syrebrist i kroppen. På kvällen tog jag, Hilary och Krista bussen till The Strip. Där händer ju allt och ingenting. Vi försökte ta oss upp på Ceasar's Palace tak, som dom gör i "Baksmällan", men vi kom aldrig riktigt så långt.
Löragen gick åt plugg och solning, på eftermidagen åkte vi på min första amerikanska fotbollsmatch. Det var helt sjukt mycket människor. Alla hade med sig en truck, hade en light öl i ena handen och slet i sin unge med den andra. Vi var tvunga att gå runt bland dessa trevilga människor och sälja biljetter till en tävling, då vi ska åka iväg på träningsläger i December och ska försöka att få ihop pengarna till resan själva. 300 biljetter ska varje person sälja för att täcka resan. Jag sålde 15 stycken. Bara 245 kvar.
Sen gick vi och kollade på matchen. Jag fattade ingenting. Efter halva matchen gav vi upp och åkte hem till en kompis istället.
Under Sönagen pluggade jag lite mer. Sen åkte vi hem till Steven där vi grillade, och Steven lagade världens godaste tillbehör till. Sen satt vi och spelade Wii hela natten.



Vi tittade på Bellagios vattenshow flera gånger, den är otroligt vacker på kvällen då de lyser upp vattnet och spelar klassisk musik till. Det är som terapi.






2 kommentarer:

  1. hej emma! jag har kollat lite på din skola och så,. tänkte söka till nästa år men har inte alls bestämt vart jag vill åka! vad tycker du om skolan? vad läser du? träningen hur är den? kram Josephine Ewerbring i täby, you know ;) hoppas allt gör bra!

    SvaraRadera
  2. Hej Josephine!
    Av mina uppleverlser som jag har haft här hittills så kan jag bara uppmana dig att åka till usa! Jag har haft det jätte bra hittills, trots att träningen är det västa jag gjort så är det något helt nytt jämfört med träningen i Sverige och vi har verkligen ett jätte bra lag här!
    Du har säkert hört förut om hur mycket pappersarbete det är, och det är det! Ibland var det helt övervälmande mycet, men när jag sitter här nu har det varit värt det!
    Och som sagt, UNLV är en jätte bra skola! Sen är dessutom klimatet rätt spännande, trots att det är väldigt varmt här just nu och jag klagar ganska mycket här på bloggen så är det faktiskt 1000 gånger bättre än Sveriges väder! Jag kommer knappt ihåg vad regn är för något.
    Jag läser just nu "undecided major" eftersom jag inte riktigt vet vad jag vill plugga än, du behöver inte ha bestämt dig första året eftersom du kan plugga grundkurser då.

    Sen så skulle nog en till bröstsimmerska behövas här!

    SvaraRadera