måndag 24 augusti 2009

XXXL americans....

Idag har varit en intressant och händelserik dag!
Vi gick upp vid sex för att gå och fylla i några papper i "atlet centret". Gick ganska fort eftersom jag varit duktig och redan fyllt i det mesta i Sverige innan jag åkte hit. Sen var det dags för frukost, jag bestämde mig för en nyttig frukost (vilket var tur med tanke på senare måltider under dagen...). Sen hade de andra tjejerna sin första klass i college. Jag började inte förs senare så jag gick tillbaks till rummet och tog en liten nap. Skulle sedan vara duktig och gå tidigt till min första lektion som var engelska. Går till mitt klassrum som jag redan vet vart det är eftersom jag spenderade söndagen åt att leta upp alla mina klassrum. Och vad hittar jag där? En lapp på dörren, "engelska lektionen har flyttat till FDH 208" jaha, tänker jag, dääär! FDH byggnaden! Jag har absolut ingen aning om vart jag ska, men jag har ju ändå en kvart på mig tänker jag. Så, jag lyckas hitta FDH byggnaden som tur nog endast låg någon minut bort, den kunde lika gärna ha varit 20 minuter bort. Hittar rum 208, knackar på dörren och en liten tant öppnar rummet till sitt kontor och tittar frågande på mig. Jag har kommit helt fel. Springer tillbaka till mitt första klassrum, inser att jag läst fel, rum 240 var det visst. Springer även förbi ett "info tält" för att försäkra mig om att jag ska gå rätt denna gång, klockan har redan hunnit bli fem över tio, springer ikväg i den skyhöga hettan till rum 240, knackar på dörren...En till tant öppnar rummet och tittar frågande på mig, nu har jag tydligen lyckats komma till en datasal. Så, med gråten i ögonen springer jag när till info tältet och förklarar min frustation för dem. En snäll man bestämmer sig för att följa med mig till FDH för att hitta mitt klassrum, och det visar sig efter en satans mycket om och men att klassrummet ligger beläget bakom datasalen. Svettig start på dagen!
Klassen var okej, jag var dock ca 20 år yngre än alla andra och var ensam om att vara ogift. Fick min cykel idag också, mycket uppskattat! Eftermiddagen spenderades i atlet centret där alla freshmen simmarna hade hälsokontrol Själva kontrollen typ fem minuter, kön tog 2 timmer. Kalas!
Vi hade en stund aktiviteter med alla tjejerna i laget efter hälsokollen, det var riktigt trevligt!
Freshmens gick sedan vidare till vårat ENORMA gym på skolan,fyra våningar och innehåller ALLT! Man kan göra vad som helst där inne, de ande en cool löparbana allra längst upp som jag var alldeles för lat för att ta mig an. Utförde lite gym, gick till rummet och tog en duck sen skulle vi ha en film/pizza kväll hos freshmen killarna. De hade beställt hem en pizza, som visade sig vara en jävla meter lång! Vi skrattade nästan ihjäl oss, ska visa en bild på monsterpizzan senare.

Peace out

1 kommentar:

  1. Jag kommer ihåg FDH. Slitet på min tid. Lycka till i år och håll i plugget.

    Micke Rosén

    SvaraRadera