fredag 21 augusti 2009

You're from Sweden? omg! that's so cool!

Nu är jag inflyttad i mitt nya hem. Jag bor i Dayton North, rum 210. Här bor jag med Krista. Hon är en surfgirl från San Diego så vårat rum har helt klart fått ett beach tema.
Så, igår var inflyttningsdag. På förmiddagen träffade jag Krista, Hilary och Nakayla. Hilary och Nakayla är två andra simmare som bor i samma korridor som mig och Krista. Efter vi fått vårat rum packade vi upp all packning. Min packning var näst intill obefintlig jämfört med Kristas. Krista körde till LV från San Diego, så hon tog med sig allt man någonsin kan tänka sig i en enorm truck.
Sedan drog jag, Hilary, Nakayla och deras mammor vidare till target, walmart och en mängd andra affärer för att inhadla allt som behövs för studentlivet. Jag fick i princip två extra mammor som tog hand om mig under hela dagen, vilket jag älskade!
Jag träffade dessutom flertalet människor som bor på våran våning, de flesta verkar vara mörka hiphop killar, vilket jag finner väldigt fascinerande(fett coolt!)

Idag har vi fyra Dayton tjejer varit på "new student welcome" som var i någon slags aula. När vi kom dit valde vi att sitta på raden allra längst fram, vilket senare visade sig vara ett misstag. Hela arrangemanget började med att skolans cheerleaders skulle stå och hoppa och dansa en meter framför oss. Så vi fick se en hel del rumpa samtidigt som vi hela tiden fick U.N.L.V, GO REBELS skrikandes i våra ansikten.
Vi stod ut i ungefär en timme, sedan gick vi där ifrån. Då gick jag till banken och fixa ett amerikanskt konto. Sen tog Hilary och hennes mamma mig till target för att utföra ännu mer shopping.
Just nu sitter jag i mitt rum med Krista och chillar. Snart ska vi på vårt första team meeting och träffa alla andra simmare. Vi är ungefär 45 stycken i vårat lag just nu så det ska bli intressant...
Efteråt är vi bjudna hem till en tjej i laget på någon slags fest, och jag är mest bara nervös för min engelska som kollapsar så fort jag blir nervös.


Jag och skolans maskot, Hey Reb.


New York New York

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar